Wednesday, December 2, 2009

Corat Coret..Coret Coret..


Still dalam mood raya ker ek..Hmm Raya Haji kali ni..mcm biasa balik ke kampung di Bukit Mertajam..xder cuti..jadi cuma cuti hari Jumaat,Sabtu dan Ahad..hari Khamis malam baru bergerak balik ke kampung..Aduss kuar jer tol Rawang..kete dah berderet bagai...huhhh..kul bper la baru nak sampai kampung kalu gitu..dah sah2 kul 3am baru sampai kampung..bertolak pukul 8.30pm..

Pagi raya pertama, Abang di rumah ibunya..dan ekin di rumah mak ekin..ngeee...pagi raya xberaya bersama..tp atas persetujuan bersama tau..maklum rumah kitaorg dekat jer dalam 15 minit...so,kalu my husband nak beraya ngan family dia di pagi raya..of course ekin pun tingin beraya ngan family ekin..selepas kahwin setiap kali raya mesti di rumah husband jer oke..so,kali ni decide kita separate jap.tghari abang dtg amik ekin ke rumah mak dia lak.. gitu jer raya kitaorg nie..mmg setiap kali balik kampung kene bahagi sama rata.. ekekeke... :-) Hari Ahad dah bertolak balik ke Rawang..huhuhu..

Nak dijadikan cita..Hari isnin baru ni ayahanda ekin lak dtg Rawang sbb temankan sepupu ekin..yg anak nyer -Adnin akan menjalani operation jantung berlubang di IJN..So,,mmg simpati pada cousin nie Adnin disahkan jantung berlubang sejak lahir..sempat pegi ziarah semalam..dengan wayar penuh di badan..muka letih jer..mcm xselesa..sebak ekin rasa..kalau la ekin ditempat cousin..dan anak ekin dalam keadaan begitu rupa..xdapat ekin bayangkan..Anak Anugerah yang begitu berharga..xsanggup tgk..Sedangkan Fahima walaupun demam atau batuk sedikit..resah gelisah memikirkan keadaannya..apatah lagi penyakit yang kronik..sebagai seorg ibu jgk..ekin amat memahami kondusi my cousin..Harap Kak Siti Nor redha dan bersabar dgn Ujian Daripada Allah S.W.T.. Allah S.W.T tidak akan menduga hambaNya melainkan setanding dengan keupayaan dan kesanggupan hambanya.. Kita sebagai hamba hanya mampu berdoa dan bertawakal dengan ketentuan dari Nya..  


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails