Sunday, March 7, 2010

Guru Jutawan Akhirat...

Buku ni amat perlu dibaca oleh semua insan yang bergelar guru..dipinjamkan jer dari unit kaunseling sekolah..Banyak Info..dan rasa amat bertuah sekali jika seseorang itu mendapat peluang untuk bergelar seorang Guru..Satu pekerjaan yang amat mulia..

Ilmu yang dicurahkan akan melahirkan anak bangsa yang berjaya..Xkan terhakis ilmu itu walau secunit bahkan akan terus berkembang dan berkembang..Alangkah banyaknya pahala bagi mereka yang berbakti di dalam bidang perguruan,pendakwahan dan sebagainya..

Ntahla..setelah begelar guru walau sekadar hanya GSTT..inilah yang ekin rasakan kerjaya yang amat serasi dengan jiwa ekin..Amat berharap sangat agar dapat terus berada di lapangan ini..Berkomunikasi dengan pelbagai lapisan pelajar,ibubapa, rakan-rakan sejawat dan sebagainya..

Dan pengalaman amat sedih bila berjumpa dengan ibubapa yang mencurahkan rasa hati mereka pabila anak mereka melakukan kesalahan disiplin..Rasa marah pada anak2 didik ekin sebab xlangsung hargai pengorbanan ibu+bapa mereka.. Jiwa remaja mereka begitu memberontak..Sukar nak difahami...

Tapi itulah cabaran yang perlu dihadapi...

 





1 comment:

aerissa said...

I pun rasa camtu. Mula2 jadik pendidik rasa cam 2nd class job ajer. After 10 years jd lecturer heppy sangat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails